Welke documenten lever ik aan voor mijn nieuwe woning?
Algemeen
Na de bezichtiging en toewijzing levert u uiterlijk de volgende werkdag vóór 12.00 uur de gevraagde documenten bij ons aan:
- Acceptatieformulier
- Inkomensverklaring
De meest recente inkomensverklaring van de Belastingdienst (als pdf). Een foto of scan is niet geldig. Is uw inkomen sterk gewijzigd het afgelopen jaar of heeft u een inkomen uit eigen onderneming? Lees dan de toelichting hieronder. - Verhuurdersverklaring Deel 1
Vul altijd deel 1 in: Verhuurdersverklaring DEEL I Hier geeft u aan bij wie u nu woont en of diegene meeverhuist. Dit document mag niet ouder zijn dan 1 maand. - Verhuurdersverklaring Deel 2
Vraag dit aan bij uw verhuurder. Het document mag niet ouder zijn dan drie maanden.
Bent u al huurder van Cazas Wonen? Dan hoeft u deel 2 niet aan te vragen.
Bent u inwonend? Deel 2 hoeft u niet aan te vragen. Vul in deel 1 in bij wie u woont. - Hypotheekverklaring
Heeft u een koopwoning? Vraag dan een hypotheekverklaring op bij uw hypotheekverstrekker. Deze mag niet ouder zijn dan 1 maand. - Uittreksel BRP (Basisregistratie Personen) met adreshistorie
Dit document vraagt u aan bij de gemeente. Houd rekening met enkele dagen levertijd.
Het uittreksel mag niet ouder zijn dan 6 maanden.
Woont u in Vleuten, De Meern, Haarzuilens of Utrecht? Dan hoeft u geen BRP-uittreksel aan te leveren.
Indien van toepassing:
Beschikking echtscheiding
Bij de documentcontrole vragen wij om een beschikking van uw echtscheiding in de volgende situaties:
- Uw burgerlijke staat is in de Basisregistratie Personen (BRP) nog niet aangepast naar ‘gescheiden’;
- De echtscheiding is nog niet definitief. In dat geval ontvangen wij graag een bewijs van indiening bij de rechtbank.
Ouderschapsplan
Heeft u minderjarige kinderen? Dan is het verplicht om een ouderschapsplan aan te leveren als:
- U en de andere ouder gescheiden zijn of in scheiding liggen;
- De minderjarige kinderen niet op uw BRP staan ingeschreven.
Het ouderschapsplan geeft inzicht in de afspraken over zorg en opvoeding van de kinderen.
Urgentieverklaring
Heeft u een urgentieverklaring ontvangen? Lever dan een kopie van de urgentieverklaring of de beschikking aan als bewijs van toekenning.
Eigen onderneming
Heeft u een eigen onderneming? Lever dan de volgende documenten aan:
- Een recente winst- en verliesrekening, ondertekend door een boekhouder of accountant;
- Een uittreksel van de Kamer van Koophandel (KvK).
Lees deze toelichting voor meer informatie: Toelichting aan te leveren documenten voor de acceptatie van uw huurwoning
U kunt uw inkomensgegevens snel, makkelijk en veilig digitaal delen via MijnOverheid. Log in bij WoningNet en start met delen. U heeft hiervoor een DigiD nodig. Het aanleveren van uw inkomensgegevens wordt hierdoor makkelijker, sneller en veiliger.
Heeft u vragen over de documenten?
Neem dan tijdig contact met ons op.