Diverse vragen reparatieverzoek

Is er iets stuk in de woning? Moet er iets gerepareerd worden? U kunt snel en gemakkelijk een reparatieverzoek indienen via de volgende link:

reparatie verzoek indienen

.

Bij spoed: bellen!
Een noodgeval zoals een gaslucht of een lekkage in de meterkast? Bel direct met 088 012 9000. Ook buiten kantoortijden en in het weekend.
Zijn er hulpdiensten nodig (brandweer, politie)? Belt u dan direct naar 112.

Voordat u een reparatieverzoek indient:

  • In de brochure Serviceabonnement ziet u direct of u zelf iets moet repareren of vervangen en dus de kosten voor eigen rekening zijn, of dat Cazas Wonen dat doet. Zie hier Brochure Service Abonnement.
  • Cazas Wonen voert geen onderhoud uit aan zelf aangebrachte voorzieningen. Dit geldt ook voor overgenomen aanpassingen in de woning.
    Reparaties worden door ons uitgevoerd wanneer er sprake is van slijtage door normaal gebruik. Bij vernieling, verlies of onoplettendheid zijn de kosten voor u.
  • Schade door inbraak? Doet u dan direct aangifte bij de politie. De reparatie kan alleen na het overleggen van een proces verbaal in behandeling worden genomen.
  • Heeft u een reparatieverzoek voor uw Centrale Verwarming?
    Woont u in: Abcoude, Amstelhoek, Baambrugge, de Hoef, de Meern, Haarzuilens, Mijdrecht, Utrecht, Vinkeveen, Vleuten, Waverveen, of Wilnis? Dan kunt u zelf bellen met Feenstra op telefoonnummer 088-845 5000 
    Woont u in: Harmelen, Kamerik, Linschoten, Montfoort, Woerden of Zegveld? Dan kunt u zelf bellen met Energiewacht op telefoonnummer 088-555 3250.
  • Heeft u een reparatieverzoek voor uw Mechanische Ventilatie?
    Neemt u dan rechtstreeks contact op met Feenstra op telefoonnummer 088-845 5000.

    Woont u op de Irisstraat/Chrysantstraat in Woerden? Dan mag u rechtstreeks contact opnemen met Bos Installatietechniek via 030-2882488.
    Woont u op de Knotwilgenlaan in Kamerik? Meld het reparatieverzoek dan bij JWA Beheer.

Veel gevraagd over Diverse vragen reparatieverzoek

Ik heb een reparatie- of onderhoudsverzoek / vervanging van badkameraccessoires en toiletonderdelen. Voert Cazas Wonen dit uit?

Algemeen

De volgende onderdelen zijn voor kosten van uzelf. Als u lid bent van het Serviceabonnement, dan kunnen wij de werkzaamheden uitvoeren op onze kosten.

  • Onderhouden, repareren, opnieuw bevestigen of vervangen van badkameraccessoires zoals planchet (het plaatje onder de spiegel), de wastafel, handdouche, doucheslang, glijstang, opsteekhaak, doucheputrooster.
  • Repareren of vervangen van onderdelen van closetpot en reservoir, zoals manchet/sok (aansluiting op de afvoer), afdichtingsringen, vlotter en drijver.

Let op: Het vervangen, repareren of vastzetten van sanitair na schade of breuk door uzelf veroorzaakt, is altijd voor uw eigen kosten.

U kunt een reparatieverzoek indienen via deze link:

reparatie verzoek indienen

 

Ik wil mijn afspraak annuleren / wijzigen. Hoe doe ik dit?

Algemeen

Voor het afzeggen / verzetten van uw afspraak kunt u contact met ons opnemen via e-mailadres: info@cazaswonen.nl, via telefoonnummer: 0880129000 of via WhatsApp.

Reparatieverzoek
Als u een afspraak met de aannemer binnen 24 uur voor aanvang van de afspraak afzegt of als u niet thuis bent op het tijdstip van de afspraak, kunnen er kosten in rekening gebracht worden. 

Ik heb een reparatieverzoek voor het stucwerk en tegelwerk in mijn woning. Kan Cazas Wonen mij helpen?

Algemeen

Het volgende is voor uzelf om uit te voeren en op uw eigen kosten:

  • Het repareren van kleine beschadigingen en krimpnaden aan het stucwerk van wanden en plafonds.
  • Het repareren, onderhouden of vervangen van tegels of vloeren die door toedoen van u zijn beschadigd, is voor eigen kosten en uitvoering van uzelf.

Het volgende is voor kosten en uitvoering van Cazas Wonen:

  • Het repareren van loslatend en ernstig beschadigd stucwerk van wanden en plafonds (niet veroorzaakt door huurder);
  • Het vervangen of vastzetten van loslatend of doorslaand tegelwerk dat standaard tot de woning behoort.
    U kunt dan een reparatieverzoek indienen via deze link:

    reparatie verzoek indienen

    . Als het gaat om tegels die zijn aangebracht door u, dan is reparatie en onderhoud voor eigen kosten en uitvoering van uzelf.

Vloeren
In het geval dat er schade aan de vloer is, dan kunt u uw inboedelverzekering aanspreken om de schade te verhalen. Mocht de schade zijn ontstaan naar aanleiding van een reparatie door ons, dan moet de betreffende uitvoerder dit oppakken. Neemt u dan contact op met ons via e-mailadres: info@cazaswonen.nl, via telefoonnummer: 0880129000 of via WhatsApp.

Het repareren of vervangen van vloerbalken, vloerdelen en alles wat tot de vloerconstructie behoort wordt door Cazas Wonen uitgevoerd. 


Ik heb een reparatieverzoek voor de gevel. Komt u dit repararen?

Algemeen

Ja, wij onderhouden en repareren de buitengevels (inclusief aangebrachte isolatie, voegwerk, raamdorpelstenen, gevelbeschermingslagen, gevelbeplanting en schilderwerk). U kunt een reparatieverzoek indienen via deze link:

reparatie verzoek indienen

.

Ik heb een reparatieverzoek voor mijn brievenbus. Wat kan ik doen?

Algemeen

Reparaties op kosten Cazas Wonen
U kunt een reparatieverzoek indienen via deze link. Maar let op: Als de oorzaak komt door uw eigen toedoen, dan zijn de kosten voor u.

  • repareren of vervangen van de defecte briefkast, brievenbusklep en brievenbusslot.
  • het vernieuwen of vervangen van de defecte brievenbus in eigen deur.

 

Wie voert het onderhoud uit in de gemeenschappelijke ruimten van mijn complex?

Algemeen

Wat u zelf doet (of uitgevoerd door een schoonmaakbedrijf in het geval van het betalen van servicekosten):

  • Schoonmaken van gemeenschappelijke ruimten zoals hal, portiek, trapportaal, galerij, berginggang en zolder.

Wat doen wij?:

  • Vervanging lampen in gemeenschappelijke ruimten;
  • Onderhoud en reparatie van een bel en de belinstallatie bij gemeenschappelijk gebruik, inclusief huistelefoon, elektrische deuropener, intercominstallaties, hallofoon en bellentableaus.;
  • Reparaties en vervanging van door de verhuurder aangebrachte tegels in gemeenschappelijke ruimten;
  • Drangers op deuren in gemeenschappelijke ruimten (als aangebracht door de verhuurder);
  • Onderhouden, repareren en vervangen van trappen en leuningen in gemeenschappelijke ruimten (waaronder buitentrappen en brandtrappen);
  • Repareren of vervangen van verlichtingsinstallatie (waaronder buitenverlichting) in gemeenschappelijke ruimten zoals hal, portiek, trapportaal, galerij en berginggang;
  • Onderhoud en reparatie van hang- en sluitwerk in gemeenschappelijke ruimten;
  • Schilderwerk in gemeenschappelijke ruimten (en/of bij schilderwerk).

U kunt zonodig een reparatieverzoek indienen via deze link:

reparatie verzoek indienen

.

Ik heb een reparatieverzoek voor de kitvoegen binnen of buiten de woning, of wil deze laten vernieuwen. Voert Cazas Wonen dit uit?

Algemeen

Ja, het repareren of vernieuwen van kitvoegen van zowel binnen als buiten de woning gelegen (kit)voegen is voor uitvoering en kosten van Cazas Wonen

U kunt een reparatieverzoek indienen via deze link:

reparatie verzoek indienen

.

Cazas Wonen is niet aansprakelijk voor de gevolgen van lekkages veroorzaakt door (kit-) voegen. 

Het tochtprofiel en/of de tochtstrip is versleten. Wat kan ik doen?

Algemeen

Bent u lid van het service abonnement? Dan kunt u voor onderhoud en vervanging van versleten tochtprofielen en tochtstrippen een reparatieverzoek indienen met deze link. Wij zorgen er dan voor dat de aannemer het komt repareren.

Het aanbrengen van tochtstrippen of tochtprofielen is voor uzelf. 
In de video van Praxis hieronder kunt u zien hoe u tochtstrip kunt plaatsen.

https://www.youtube.com/embed/moXv1VDftrs

Ik zie dat er onderhoud moet worden gepleegd aan het hekwerk van de gemeenschappelijke ruimten en/of gestapelde bouw. Doet Cazas Wonen dit?

Algemeen

Onderhoud aan hekken, balkons en balustrades van gemeenschappelijke ruimten en/of gestapelde bouw wordt door ons uitgevoerd.

Heeft u een reparatieverzoek, dan kunt u contact met ons opnemen via e-mailadres: info@cazaswonen.nl, via telefoonnummer: 0880129000 of via WhatsApp.
U kunt dit nog sneller regelen door in te loggen op uw account bij 'Mijn Cazas Wonen'. Mocht u nog geen account hebben, dan kunt u deze aanmaken via deze link.

Waar moet ik op letten als ik mijn muren ga schilderen, behangen of stuctuurverf wil aanbrengen?

Algemeen

  • Geen kunststof aanbrengen in verband met brandveiligheid. Bijvoorbeeld schroten, steenstrips, lambrisering en vinyl.
  • Bij structuurverf, granol, sierpleister en latex moet de grofheid van de structuur kleiner zijn dan 3 mm.

Mijn vensterbank is stuk. Maakt Cazas Wonen dit?

Algemeen

Nee, u zult de vensterbank zelf moeten (laten) maken. Het onderhoud is voor uzelf.

Ik wil graag onderhoud plegen aan mijn schoorsteen en kanalen. Voert Cazas Wonen dit uit?

Algemeen

Het vegen van een schoorsteen is voor uitvoering van uzelf en op uw eigen kosten.

Cazas Wonen repareert of vervangt schoorstenen, ventilatiekanalen en rookgasafvoerkanalen, inclusief roetschuiven en nisbussen. 
Neemt u hiervoor contact met ons op via e-mailadres: info@cazaswonen.nl, via telefoonnummer: 0880129000 of via WhatsApp. U kunt dit nog sneller regelen door in te loggen op uw account bij 'Mijn Cazas Wonen'. Mocht u nog geen account hebben, dan kunt u deze aanmaken via deze link.

Ik heb een reparatieverzoek voor mijn plinten, stofdorpels en/of de deklijsten. Kan Cazas Wonen mij helpen?

Algemeen

Het repareren of vastzetten van plinten, stofdorpels, deklijsten en verdere aftimmering is aan uzelf om uit te voeren en op uw eigen kosten.

Bent u lid van het serviceabonnement? Dan kan Cazas Wonen dit kosteloos voor u uitvoeren. U kunt dan een reparatieverzoek indienen via deze link. Wij zorgen er dan voor dat u een afspraak kunt inplannen met de aannemer.

Vragen en reparatieverzoeken over de wasmachine en/of droger voor de tijdelijke woningen aan de Hogewoerd in Woerden of de Herenweg in Vinkeveen.

Algemeen

U heeft geen eigen wasmachine, maar er is (tegen betaling) wel een wasmachine en droger aanwezig in een gezamenlijke ruimte.

Voor de tijdelijke woningen aan de Herenweg in Vinkeveen kunt u contact opnemen met Cazas Wonen, wij zullen de reparatie laten uitvoeren door Electro World De Groot.

Legt Cazas Wonen mijn telefoonaansluiting aan?

Algemeen

Wij verzorgen de voorziening om de aansluiting te realiseren. De aanvraag, aanleg, aansluiting en reparatie van een telefoonaansluiting is geheel voor uw eigen kosten en uitvoering door uzelf.

Ik heb een reparatieverzoek voor de inventaris op de Pijlkruid in De Meern, bij wie moet ik zijn?

Algemeen

U kunt een reparatieverzoek indienen via deze link:

reparatie verzoek indienen

.

In dit complex zijn de gemeenschappelijke ruimtes gemeubileerd. Hierbij kun je denken aan een wasmachine, droger en gemeubileerde woonkamer, zie de getekende inventarislijst die bij het huurcontract zit. Deze inventaris is van ons, wij zullen dan ook de reparaties uitvoeren.

Ik zou graag hulp krijgen voor wat kleine klusjes in huis. Kan Cazas Wonen mij hiermee helpen?

Algemeen

Voor diverse kleine klusjes in huis die niet in het Serviceabonnement vallen, kunt u in sommige gevallen hulp krijgen van vrijwilligersorganisaties. U kunt het best bellen naar uw gemeente, dan kunnen zij u in contact brengen met de juiste vrijwilligersorganisatie.

  • Gemeente Woerden 0348-42 89 11 
  • Gemeente Montfoort 0348-47 64 00 
  • Gemeente De Ronde Venen 0297-29 16 16 
  • Gemeente Utrecht 030-286 00 00
  • Gemeente IJsselstein 14030

Hoe werkt een zonneboiler met zonnecollectoren en waar kan ik terecht met een reparatieverzoek?

Algemeen

Als u een reparatieverzoek heeft voor uw zonneboiler, kunt u contact opnemen met de juiste installateur:

Feenstra op telefoonnummer 088-845 5000 als u woont in: Abcoude, Amstelhoek, Baambrugge, de Hoef, de Meern, Haarzuilens, Mijdrecht, Utrecht, Vinkeveen, Vleuten, Waverveen, of Wilnis.

Energiewacht op telefoonnummer 088-555 3250 als u woont in: Harmelen, Kamerik, Linschoten, Montfoort, Woerden of Zegveld.

Waarom een zonneboiler?

Met een zonneboiler kun je de straling van de zon gebruiken om je tapwater te verwarmen. De installatie bestaat uit een zonnecollector en een voorraadvat (boiler). De collector, een soort zonnepaneel, bevat vloeistof die wordt opgewarmd door het zonlicht. Deze vloeistof wordt in een gesloten circuit rondgepompt door de collector en het voorraadvat. Afhankelijk van het warmwatergebruik is de collector ongeveer 3 m2 groot; deze wordt op het dak geplaatst.
Een zonneboiler is een mooie toevoeging aan uw huis wanneer u een milieuvriendelijk huishouden wilt en graag  onafhankelijker van gas wilt zijn. Op jaarbasis gebruik u al gauw tot 50% minder aardgas voor de bereiding van warm water.

Is een zonneboiler wel duurzaam?
Absoluut. Een zonneboiler is een erg milieuvriendelijk alternatief wanneer u minder aardgas wilt gebruiken: via zonne-energie komt er namelijk geen CO2 vrij en in tegenstelling tot gas, raakt zonne-energie nooit op.

Wat bespaar ik met een zonneboiler aan CO2-uitstoot en gas?
Een gemiddeld huishouden bespaart jaarlijks met z’n vieren zo’n 210 m3 gas. Dit staat gelijk aan 1900 km autorijden. Dat is vergelijkbaar een autorit van Nederland naar Griekenland.

Wat bespaar ik met een zonneboiler op mijn energierekening?
Gemiddeld bespaart u met een zonneboiler €100,- per jaar.

Hoe lang gaat een zonneboiler mee?
Zonnecollectoren gaan 25 tot 30 jaar mee. Een zonneboiler gaat gemiddeld 25 jaar mee.

Vraagt een zonneboiler veel onderhoud?
Nee, gemiddeld is er om de 5 jaar onderhoud nodig. Vaak wordt dit gecombineerd met het onderhoud aan de gehele installatie.

Moeten mijn zonnecolectoren gereinigd worden?
Ja maar niet heel vaak. Het oppervlak van het paneel is dusdanig glad dat hier nagenoeg geen vuil of aanslag op komt. Natuurlijk word het na verloop van tijd wel vies maar dit gaat niet ten koste van de prestatie of opwekking. Gemiddeld dienen de panelen om de 5 jaar nagekeken te worden.