Serviceabonnement en Glasfonds

In uw woning komen soms kleine reparaties voor. Denk aan een loszittend keukenkastje of een kapot slot. Meestal bent u hier als bewoner zelf verantwoordelijk voor.

Wat is het serviceabonnement?

Met het serviceabonnement nemen wij een deel van het kleine onderhoud van u over. U hoeft kleine reparaties dan niet zelf uit te voeren. Zo weet u zeker dat het goed gebeurt en bespaart u tijd.

Bekijk wat wel en niet onder het abonnement valt in het onderhoud en reparaties overzicht (pdf).

Glasfonds

Het Glasfonds is een verzekering waarvoor u maandelijks een klein bedrag betaalt. Is er glasschade buiten uw schuld? Dan geeft u de schade aan ons door. Wij laten het glas vervangen.

Veel gevraagd over Serviceabonnement en Glasfonds

Wat zijn de kosten voor een serviceabonnement en het glasfonds?

Algemeen

De kosten voor het serviceabonnement zijn voor een eengezinswoning €6,80 per maand. Woont u in een meergezinswoning, zoals een flat of appartement? Dan betaalt u €5,40 per maand (prijspeil 2025). en voor het glasfonds € 1,50 per maand (prijspeil 2025).

Wat krijg ik met een serviceabonnement en glasfonds?

Algemeen

Met het serviceabonnement nemen wij een deel van het kleine onderhoud van u over. U hoeft kleine reparaties dan niet zelf uit te voeren. Zo weet u zeker dat het goed gebeurt en bespaart u tijd.

Bekijk wat wel en niet onder het abonnement valt in het onderhoud en reparaties overzicht (pdf).

Het Glasfonds is een verzekering waarvoor u maandelijks een klein bedrag betaalt. Is er glasschade buiten uw schuld? Dan geeft u de schade aan ons door. Wij laten het glas vervangen.

Waarom betaal ik voor een serviceabonnement en het glasfonds?

Algemeen

Als nieuwe huurder betaalt u automatisch voor het serviceabonnement en het glasfonds. Met het serviceabonnement worden kleine reparaties in uw woning kosteloos uitgevoerd. Met het glasfonds worden uw ruiten gerepareerd bij glasschade. 

Hoe zeg ik mijn serviceabonnement of glasfonds op?

Algemeen

U zegt uw serviceabonnement of uw lidmaatschap van het glasfonds op via info@cazaswonen.nl. Vermeld de gewenste einddatum. Er geldt 1 maand opzegtermijn, bij voorkeur per de 1e van de maand.

Minimumduur en verlenging

  • U sluit af voor minimaal 1 jaar
  • Na het eerste jaar kunt u maandelijks opzeggen
  • Het abonnement of lidmaatschap wordt stilzwijgend verlengd

Kan ik een serviceabonnement nemen voor mijn parkeerplaats, garage of scootmobielplek?

Algemeen

Helaas is dat niet mogelijk. Voor deze ruimtes bieden wij geen serviceabonnement aan. U bent zelf verantwoordelijk voor het onderhoud.

Kan ik voor mijn kantoor/bedrijfsruimte een serviceabonnement afsluiten?

Algemeen

Een aanvraag voor het afsluiten van een serviceabonnement voor deze ruimte wordt beoordeeld op basis van de volgende richtlijnen:

  • Wordt de ruimte voor commerciële doeleinden gebruikt: dan is het niet mogelijk om een serviceabonnement af te sluiten
  • Wordt de ruimte voor niet-commerciële doeleinden gebruikt: dan is het onder voorwaarden mogelijk om een serviceabonnement af te sluiten. De voorwaarden zijn:
    • De ruimte dient een maatschappelijk belang
    • De ruimte dient een sociaal belang

Heeft u hierover vragen? Neem dan contact op met ons.