Schoonmaak en afval

Een schone algemene ruimte geeft een prettige eerste en laatste indruk. Is het opgeruimd, dan voelt u zich welkom en laat u minder snel rommel achter. Rommel trekt juist meer rommel aan en kan een onveilig gevoel geven.

Cazas Wonen (of de Vereniging van Eigenaren) zorgt voor schone en veilige complexen. Een schoonmaakbedrijf maakt portieken en gangen regelmatig schoon. U helpt door de ruimte netjes te houden en afval op de juiste plek weg te gooien.

Afval in en rond het complex

Houd containers goed gesloten en zet geen afval ernaast. Zo voorkomt u stank, ongedierte en overlast. Grofvuil hoort niet in de algemene ruimte of bij de ingang. Breng het naar de milieustraat of maak een afspraak met de gemeente om het op te laten halen.

Afval in de openbare ruimte

Ziet u afval of rommel op straat, in het plantsoen of bij de containerplaats? Meld dit bij uw gemeente. De gemeente is verantwoordelijk voor het schoonhouden van de openbare ruimte.

Veel gevraagd over Schoonmaak en afval

Hoe kan ik een nieuwe afvalpas aanvragen?

Algemeen

U vraagt een nieuwe afvalpas aan bij uw gemeente. Cazas Wonen is niet verantwoordelijk voor afvalpassen. De gemeente int de reinigingsheffing en beheert de containers bij de woningen. Neem hiervoor contact op met uw gemeente.

Waar kan ik een klacht melden over de schoonmaak in de algemene ruimtes?

Algemeen

U kunt een klacht over de schoonmaak in de algemene ruimtes aan ons doorgeven via contact. Wij pakken uw klacht zo snel mogelijk op. De schoonmaak van algemene ruimtes wordt uitgevoerd door een schoonmaakbedrijf dat namens ons werkt. Wij houden toezicht op de kwaliteit van hun werk.

Gaat het om een kleine vervuiling, zoals zwerfafval of een vieze hal die door iemand is veroorzaakt? Bespreek dit dan eerst met de veroorzaker. Lukt dat niet, neem dan contact op met ons.

Waarom moet ik betalen voor het schoonmaken van mijn complex?

Algemeen

Het schoonmaakbedrijf komt regelmatig langs om de algemene ruimtes van uw complex schoon te maken. De kosten hiervoor zitten in de maandelijkse servicekosten. Deze kosten worden verdeeld over alle bewoners van het complex.

Hoe kan ik een probleem met de afvalcontainers melden?

Algemeen

U kunt hiervoor uw gemeente bellen. De gemeente heft het reinigingsrecht en zorgt voor de afvalcontainers in de straat of de containers bij eengezinswoningen.

Heeft uw wooncomplex een containerruimte?
Dan kunt u contact met ons opnemen.

Zit glasbewassing in mijn huur?

Algemeen

Dit verschilt per woongebouw. Wij kunnen u vertellen of de glazen bij uw woongebouw worden gewassen en hoe vaak per jaar. Wilt u dit weten? Neem dan contact op met ons.

Wat kan ik doen als er vuilniszakken los op straat staan?

Algemeen

Ligt het vuil in de openbare ruimte op grond van de gemeente? Dan haalt de gemeente het vuil weg.

Ligt het vuil op grond van Cazas Wonen en gebeurt dit vaker? Neem dan contact op.

Wanneer wordt de schoonmaak van de galerij, lift of ramen bij mij gedaan?

Algemeen

Het schoonmaakbedrijf komt regelmatig bij uw complex om schoon te maken. Wilt u weten wanneer dit weer is? Neem dan contact op met ons.

Tip: Wilt u een melding doen over de schoonmaak van een algemene ruimte? Maak dan een paar foto’s van wat schoongemaakt moet worden en stuur deze naar info@cazaswonen.nl of WhatsApp. Zo kunnen wij het schoonmaakbedrijf sneller opdracht geven om het schoon te maken.

Heeft Cazas Wonen een hogedrukreiniger te leen?

Algemeen

Wij lenen de hogedrukreiniger niet meer uit. Deze werd te vaak beschadigd teruggebracht door bewoners.